2

~ Jangan tak Caya ~

Cuba perhatikan gambar di bawah ni elok2. Dan seelok2 nyer. Sesiapa yang bersekolah kat sini tau la. Heheehe, Ye la!! MINGGU ORIENTASI. Mesti korangtertanyer2 mane aku dapat gambo nih? Kan..kan.?? Kan?? Rahsia!! Huahuahuhaua. Dah masih ingat kah lagi ape aktiviti ini? Heheeh.. Ni la yang ku lalui sejak bersekolah di SEKOLAHTEKNIK KLANG. Senaman Pagi ni kiter kena buat setipa hari! Siap dengan iringan musik, rase rindu kalo tak buat senaman ni sehari tau!!. Hehehehee......... Mula2 memang rase pelik. Tapi lame kelamaan, seronok and rase janggal kalo sehari pun!! Betol tak kengkawan???


Yang pasti barisan aku adelah barisan yang kedua, yang pakai tudung merah tu la! Heheheeh. Setiap pagi sekolah mesti ade perhimpunan, walaupun tak de ape2 cikgu nak bagi ucapan, kiter orang mesti berhimpun sebab nak kena buat senaman ni la, pastu masuk kelas masing2. Ok gak, boleh rileks dulu! Pagi2 kan biase nye lemau, kire lepas buat senaman segar la!! HARAPAN.

Dan kat tangga perhimpunan ni la aku penah jatuh " TERDUDUK".. bum..bum..bum.. Macam nangka busuk da. Ni sume gara2, tak pakai stokin gi sekolah! Kebetulan pagi tu hujan renyai2, sampai2 sekolah ttb je cikgu kater ade penyampaian sijil tok netball. La, nape tak cakap awal2? Boleh la aku cun2 sikit. heheheh, Tak de la... Aku gi sekolah pakai kasut high cut mase tu, so... Stokin memang tak de la aku pakai. Then nak cover stokin punyer pasal, aku terpaksa lah melabuhkan kain sekolah aku ni. Naik tangga ok, tak de masalah, sekali bile turun??

Aku terpijak kain aku, lalu NANGKA pun jatuh la... mase tu aku FORM 5. Kenangan tu!! Mase tu kiter org tak beratur cam kat atas ni, bile dah form 5, lelaki beratur depan pompuan beratur kat belakang. Bak kater kengkawan pompuan ..."Mula2 aku nampak ko naik.. tup tup dengar bising2 gelak2 sume.. Tengok ko tak dah de.. Cepat nyer Nan turun" . Memang cepat la!! Short cut.


Sejak ari tu,kalo aku nak turun tangga mane2 aje suara budak2 lelaki " Jaga2 nak turun tangga, yang belakang tgk2 kan sikit". Mangkok jamban tau korang mase tu!!!


Rase nye setiap insan kat luar sane ade kenangan masing2 betol tak? Mungkin lagi kelako tahap gaban dari yang aku lalui ini. Betol tak? Mungkin malu tu ade, tapi lame kelamaan ia akan jadi sesuatu yang boleh membuat kiter tergelak sorang2! Cam orang gile pulak!


2 comments:

Anonymous said...

adooooiiiiiiiiiiiiii.... sweet memories seyhhhhh..

kat tempat perhimpunan ni la aku pernah berkempen untuk diri sendiri masa pilihanraya MP.. bersajak pantun bagai....hahahaha....ko mmg poyo skema yani....heheheheh

tp mmg aku kenang smpai bila2 tambahan plak bila mama ratna yang conduct senam pagi ni...hahahahh

Jehan Najib said...

macam jepon skola ko.. besenam pg2..

skola aku ala2 AF. tetiap pagi assmbly pon nk melalak dari senin sampai jumaat... asik nyanyiiii je! tah hape2.. cuma jumaat tu tukar asmaul husna la... islamic sket.

huhuhauhauaha!!

Post a Comment

Back to Top