0

~ PIlihan Raya ~

Ingat PENANTI je ke ade pilihan raya? Kat sini pun ade tau. Heheehehehe, yang ni pun pilih wakil jugak. Tapi bukan la WAKIL RAKYAT. Yang ini pilihanraya WAKIL PELAJAR. Kire tugas yang same gak macam YB2 yang ade kat MALAYSIA ni, tapi tiade rasuah ok!! Budak2, mane ade duit banyak2. Kan..Kan... Kan.. Mak ayah bagi belanja cukup2 je tau! ( Ye ker?)


cuba cari, yang mane satu aku??

Mase ni memang meriah, siap ade kempen2 nih. Hehehehehee, poster bersepah2. Bukan kat sekolah je, kat dewan makan, kat asrama, kantin2 sume ade + kat bengkel2 + kat toilet pun ada. Kalo mase rehat tu ade gak yang berkempen. Heheheh, memenatkan la bile sibok2 kempen tak de sape layan. Sian gak dia orang. Pantanga de mase lapang..... Tak kire kat perhimpunan + kantin sekolah + dewan makan + hostel... Berkempen aje. Macam2 la tabur janji. Macam YB2 ni la, tapi tak de la yang melampau2. Cuma cam keperluan + kepentingan pelajar je la! Yang penting memang MERIAH giler. Bi;e tiba ari mengundi.... LAGI BEST. Kiter orang tak de belajo la. Kalo cikgu2 ade meeting pun same gak! Kiter orang sume balik, ASRAMA bagi yang dok asrama. Yang dok luar? Balik umah mak dia orang la!


Aku kurang pasti kenapa sekolah ni still nak ade PENGAWAS. Bukan nyer pengawas buat ape2 pun. Seingat aku la.... Tak de! Kalo ye pun, mase senaman pagi jer! Ala, tu sume wakil pelajar pun boleh buat kan? Same jer........................... Nak kater pengawas jaga orang datang lambat? Tak de!!! Tak de!! Nak kater buat spot check? Lagi la.. Setahun ade la dalam sekali je yang aku nampak... Kalo cikgu2 meeting? Balik, bukan cam sesetengah sekolah, pengawas akan jaga kelas!! Tak de maknanyer............... Tak de fungsi la!! Huhuahuaa maaf la, geng2 aku ade ker pengawas? Erm........ Ade la BELL. Huahuahuahau. Sorry la bell, memang betol la!! AKu bukan ANTI pengawas, or aku SOKONG wakil pelajar. Aku ni cuma pelajar biase sederhana tak pegang ape2 jawatan... Aku adalah "RAKYAT BIASE".



~ teringat suatu ketika, mase orang kantin sekolah (bukan dewan makan) lari ~
kalo tak silap dia orang lari sehari selepas pengetua baru
(ibrahim ke ismail?tah sape name dia!! ade ke complaint pasal dia org mase perhimpunan? pakai speaker!!)

tok mengelak kan kami pelajar sume kebulan pada waktu rehat;
pak cik tukang kebun + mak cik cleaner + kaki tangan sekolah bertungkus lumus masak kat kantin tok kami

terharu sangat2.... ni yang bagus pasal sekolah ni
"APE YANG PENTING, KERJASAMA"

KAMI SAYANG ENCIK YEM ....... aka pengetua aka cikgu P.E PKA1


0 comments:

Post a Comment

Back to Top