17

~ Latest update ~

Kuang ajo betol... Bile sukma sms minta duit dia, tau tak ape si tut tut tut tu reply sms dia??:-

Kau kata kan sebelum 5pm...Kau jgn jd bodoh,..Aku tau la,lepas bayar duit ko rm150,aku xnak ada kaitan ngan kau!!

Kurang ajor tak?
Memang kurang ajar. Selamat dia tak jawab cam tu kat aku.. Kalo dia jawab cam tu. Memang dia nak merasa ledakan GUNUNG BERAPI dari aku la jawab nye!

Tak pedulik berapa jumlah dia, DUIT tetap duit. Hak kiter. Dah macam minta sedekah! FYI, duit sukma ni dia janji nak pulang2 since last YEAR. Dah 6 bulan , simpan... Nak kutip RIBA ke ape?

17 comments:

jehan said...

sialnye!
150 hengget pon mkn bulan ke mamat ni nk kumpul? ahahaahah!! LOSER giler wei! mmg serious BIG L!

Creepy Lily said...

bukan sebulan beb.... 6 bulan!!!

Sukma SuKkma said...

Balance rm250 tuh mmg tak halal..tak berkat la rezeki 'kau' tuh..kalo 'kau' baca blog nih..terima kasih dh perap duit aku 6 bln ye..

dell said...

babe.. i tak sangka plak ramai kena tipu dgn bapok ni!! i pun kena hari tu.. masa deal bukan main manis mulut..

pastu lagi sebulan nak majlis.. tetiba dia ckp kat bunga takleh letak.. padahal dlm resit dah tulis.. dia ckp bunga naik harga lak. (ok leh sabar lagi)

then.. lg 2 mgu.. dia ckp kos lori kitorg tanggung.. apa jadah?? itu bukan masalah client kan?? pastu i hilang sabar la.. i ckp apsal masa deal ckp lain dah tulis resit sume dah pastu tetiba nak tukar macam2??

pastu dia ckp kat i
" ala u tambah RM300 je bukan banyak pun!!"

i bengang gila k!! i ckp "sebab RM300 la aku mintak.. kalau RM30 takdela aku heran!"

masa tu i dah bayar deposit RM500 kat dia.. then i bengang i ckp i tanak amik dia.. i suruh dia buat bunga je kat main table.. tp dia tanak lak. dia ckp i kena bear cost dia.. i ckp WHAT COST??? dia bukan rugi apa pun lg!

pastu i ckp ok la i want my money back, and i know i deserve my deposit becoz its not stated anywhere since there was no friggin agreement.

gaduh punya gaduh.. last2 dia bg i RM250.. now dia still hutang i RM250. mmg aku tak berkat la si bapok celaka ni. masa deal tu bukan main lagi kutuk orang tu la org ni la.. siap cakap diorg nak bisnes lama.. kena la layan customer bagus2.. huh MY ASS la. mmg smpi hari ni i hangin. i kawin pun dah 6 bulan.. still tak dpt my full money yet. jom boikot diorg ni sama2!!

jehan said...

tapi uols....
harus diingat... peminat dia ramai le plak kat fotopages yg komen best2... hangguk btol..
mujur le aku tk amik wei... aku pon dh ala2 berkenan... huish... seram!

nana~ said...

beb... remove la link dia drpd "best 4 wedding" tu. nnt org "best" gile kene tipu dgn dia.

sabar la weh... aku pun kene tipu gak dgn photog aku time tunang. smpi skrg tak dpt gmbr lg!

ReadZul said...

Salam...

shocking baca u all punya komen...

just wondering...


so betul ckp i selalu ckp...

byk betul cabaran too pick kedai pengantin.. insyaALLAH akan menjadi ikhtibar for us ..

selisih la dari segala perangai yang tidak membawa keberkatan ini.. ami...

ape2pun
jom singgah kat kami
http://readzul.fotopages.com

komen2 ape2 yg patut.. :d

Anonymous said...

Kan betul mmg ada org lain yg kena tipu selain kita nan. Mcm2 cite kat sini...bkn nk jatuhkan periuk nasi die..tp ini pengajaran la utk bapuk 2 org tuh..mmg jahat tul hati diaorg ek..org nk buat majlis yg ikut mampu kita..kalo kita anak tan sri ke mmg x kan jejak butik die la..yg konon handle 20k nye pakej..perasannnn bagus!

p/s:doa2 org teraniaya dimakbulkan Allah..amin

Hisham said...

Tu pasal la saya tak berani nak join venture ngan mana2 bridal agency. Pernah kena 1-2 kali ngan mak andam jenis 'kaki kapur' ni......
Lepas tu 'taubat' tak mahu terima job dari mak andam.
Ada yang baik jugak tapi pengalaman buat saya serik.

nana~ said...

dah delete ek link tu...
dia tak layak dok kat "best 4 wedding" tu
hopefully, aku tak kene cam ko

Creepy Lily said...

AMIN...

Creepy Lily said...

kepada dell..... Saya cukup memahami!! Sebab nasib kiter same je. Insan2 yang macam ni tak sepatutnyer kiter kenal. Jadikan pengajaran buat kiter semua. Biar Tuhan aje membalas segala perbuatan nyer tu, bukan di sini.. DI SANA nanti tunggu je la! ALHAMDULILLAH....

Anonymous said...

hakhakhak..
da 2 3 ari bc blog ni..agak teruja gak nk comment so ari ni gagah kn jugak la..
act i pun pnah kna ngan 2org ni..
hehehe..bengang gile..
deal b4 raye utk wedding awal tahun ni..
byr deposit area 300 kot..xigt resit ada lgi..tp kt umah..
so mmg request bju bru..da ckp awal2 r..bajet xbesar sgt.around 3k..
n da discuss evrything..sume nye dia kasi..so amat teruja..

after raye dlm buln 11 tu ym ngan dia..tnye bl nk discuss psl design bju..pastu dia ckp xpela..awal lgi..tiap kali ym cmtu r dia rep..
last2 dia ckp kna + duit utk pakej tu dlm area 800 sbb fresh flower naik rege..ape kehal plak aku nk kna + duit sbb da deal pakej tu..kna ikut time deal r..klu mcm tu baik ko pk pakej utk 6buln akn dtg nye price..bodoh ke x..
pastu ckp ngan dia..xmampu r byk..klu dlm 500 tu ok lgi..
pastu dia ckp ok la..pstu ckp la yg makeup mayb xamik dia la..sbb ada org nk sponsor..
sbb aku tgk makeup dia xbrape la berkenan..
aku tgk pipi pengantin mcm nk tumbuk je..hakhakak
pastu dia leh ckp klu mcm tu..time wedding dia xdtg r..sbb dia xmakeup kan..
aku ckp r apsal plak r xdtg? xpuas ati r..sbb aku amik pakej kn ngan dia..makeup ke x..dia kna r dtg..tgk cmne kot2 pelamin nk roboh ke ape..
dia ckp spe yg makeupkn u la handle sume..bodoh ke x tu?
pastu aku diam je r..
bl da xdpt naik kn price..dia leh ckp pelamin nk bukak ahad petang jugak..
bengang gile aku..pdhal ms deal tu aku da ckp majlis aku smpai mlm..so bukak r pelamin ari isnin pgi..dia ckp ok je..
dia ckp dia xleh bukak isnin..sbb isnin tu sume org kje..
aku ckp la..eh isnin kl cuti la..pastu da xde alasan kn..
dia leh ckp nnti takut brg2 pelamin dia kna berak kucing la..kencing kucing la..dia pnah ckp customer dia suh bukak lmbt last2 brg dia rosak..
ms tu aku merayu la sgt2..bodoh btul aku ni..sbb aku pk mne nk dpt mak andam lain..ms da suntuk..
da jenuh merayu aku bncg ngan kwn2 dorg ckp cari je r lain..
aku pun ckp ngan tunang aku..tunang aku pun suh cancel je r..sbb ckp mcm keling kan..klu ms deal tu dorg da ckp awal2 xpe r..

bl aku ckp nk cancel..n nk blk duit aku..sbb pd aku prob tu bukn aku yg timbulkn..dia yg timbulkn..
pastu dia ckp xleh bg..sbb dia da kuar modal utk wat bju aku..
ape hal plak dia leh ckp cmtu?!!pdhal bl aku ym tnye nk discuss psl bju..dia ckp lum lgi..awal lgi..sempat lgi..pale hotak dia la..
pastu aku ckp r..eh kt ari tu bukn xwat pape lgi ke..
tibe2 dia ckp kite da bli kain da..bengang gile aku..
aku cari r mak andam lain..jmpa je trus confirm..aku sanggup byr 6k utk puaskn ati aku..
pastu si lembut ni anta msg kt hp aku ckp setuju ke x psl nk + duit..aku ckp xstuju..aku nk blk duit aku..pastu dia ckp dia xleh bgi duit tu..sbb aku yg nk cancel..jgn slh kn dia..
hotak dia la..mmg aku bengang n frust..
duit tu dia watpe aku xtau..muntah darah la hendaknye dia mkn duit aku tu..
mak aku pun mrh..aku t'paksa rahsia kn psl duit sbb xnk mak aku kecoh2..
tunang aku msg pun dia ckp xleh nk bg..
so mmg da lama aku hangin ngan si lembut dua ekor ni...

Anonymous said...

kite ckp2 kt cni..tp yg komen kt fp dier tu still lagi membela dier..

hmm....lagipun bc ayat dier tu mcm x brape nk paham..mcm pusing2 la...

klu betul...y dier nk delete komen nan kan?? berani kerana benar... dier mmg suke kot last2 minit tambah duit...

so pas ni if klu nk cr ape2 bridal pn...suruh dier tulis sendiri price+ape yg k ite ptt dpt....
mase tu dier nk argue pn xleh....

ai...ter'emo' plak...ehehe

Creepy Lily said...

ramai lagi rupanya yang kena! Rasenya memang style dia cam ni. Deal dah lame, bile nak bincang sume, kate bz la tu la tulat ni,tunggeng la. Then last minit cakap tu tak leh tu tak cukup. Nak MARK UP jer. Nak untung lebih la. Kesimpulannya TAMAK!!!

dell said...

eii hangin plak aku bila baca ada org lain yg kena lagi.. mmg ni modus operandi bapok celake dua ekor tu la.. jahat la!! mmg aku tak halal la duit tu walaupun RM250. nasib la. kat akhirat nnt cari la kite. dia ingat dia selamat kat dunia, kat akhirat dia leh lepas?? budus!!!

Anonymous said...

ayat semua copy paste - baju kat dobi+bunga mahal+majlis awal lg+ baju xde size+tambah kos lain bla bla bla...to mangkuk 2 org tuh,bawa2 la sedar diri anda tuh ye...sakit ati baca komen2 yg lain,mangsa cam aku gak...aku rasa die ade mandrem2 kot dlm butik die..ye la,aku tgk baju je terus nk amik die je..tp hati mmg x sedap je dari awal..no wonder aku cam cerewet walopun cerewet tuh berpunca dari service SUCK dari mangkuk nih..

Post a Comment

Back to Top